Sabtu, 8 Januari 2011

~BaHaGiA AtAs pENdeRiTaAn OrG LaiN~

Lama berhabuk blog ni. Semua gara-gara kesibukan yang silih berganti datang. Selepas melalui perjalanan yang memedihkan. Aku bangun dengan semangat baru. Hampir berputus asa..tapi aku buang jauh-jauh perasan itu dari hidupku..

Allah lah yang mengirim kekuatan.

Diberinya pengertian dibalik semua ini. Aku redha dengan keputusan bakal kembali menjalani harian seperti biasa..tiada lagi mesej-mesej dan kata-kata semangat darinya..

Mulanya, airmata memang jadi teman setia. Apatah lagi saat itu dilanda badai dugaan Allah,teralu kecewa dan terluka dgn tindakannya..arghhh..buat apa terlalu memikirkan perasaan orang yang sudah tidak ada gunanya dalam hidup...

Sekali lagi, Allah kirimkan mereka-mereka yang menguatkan hati.

Airmata tak pernah kering tertumpah dipipi acapkali ditenangkan. Apakan daya, aku berhati wanita..Pasti akan tiba saat dimana kesabaran itu tertancap juga durinya...

Puas mengenepikan perasaan sendiri. Akhirnya, hati terpaksa akur. Jiwa,hati dan perasaan akhirnya kosong. Kosong sekosong-kosongnya tanpa ada lagi doa untuknya..." Bukan berputus asa. Tapi inilah harga pada sebuah persaudaraan. Harga diri yang bersemayam akhirnya roboh dimalukan dgn hati mereka yang sewenang-wenangnya menghukum tanpa bicara..

Tak apelah....hari ini pasti kau bahagia..Pasti kau gembira, ketawa berdekah-dekah dan puas dgn keegoan.

Tapi ingatlah, jangan sekali-kali merasa bahagia diatas keperitan org lain. Sebab Dia menyaksikan segala perbuatan kita. Lambat,cepat bukan pilihan kita...Tapi selagi ada ruang bernafas, datanglah kerumah utk minta maaf....sebab aku tak pernah redha dengan apa yg kau dan mereka lakukan terhadap maruah aku yang telah dirobekkan tanpa perikemanusiaan...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan