Isnin, 11 April 2011

~DeMaM~

Semalam badan mula terasa lemah...sudah ada tanda-tandanya. oh Tuhan....

Tadi pergi ke sekolah...hanya separuh hari..badan memuncak panas...namun, digagahkan jua ke kelas..tanpa bersuara...hanya isyarat...mujur anak2 didikku faham...

dan petang tadi aku ke klinik Al-Amin. oh, 38.9°C. batuk+selsema+sakit kepala dan tekak luka...siksanya aku betul2 rasakan...

sungguh, dalam kesakitan diuji dengan kesabaran.

alhamdulillah. mujurlah doktor bagi MC 2 hari..bermaksud,hari Rabu nantilah baru aku boleh ke kelas balik. kata doktor, kena rehat banyak2, just duduk atas katil n baring..tak boleh terlalu aktif

+++

Allah beri sesuatu sesuai dengan keadaannya. betul?

bila kesihatan baik, Allah beri kita ruang untuk jalani kehidupan harian seperti biasa...segalanya sempurna...

tapi bila nikmat sihat ditarik, Allah beri kita ruang untuk berehat dari kesibukan dunia...kita lebih dekat dengan-Nya.

apa yang penting..jangan mengeluh, bahkan bersyukurlah.. kita belajar bersabar...

alhamdulillah, dan aku berehat dari rutin harianku...2 hari.. lapang dada aku rasakan~

+++

bila suhu badan tidak turun2, aku mengingatkan diri aku.. bagaimana pula dengan matahari sejengkal di atas kepala?

semoga kita dijauhkan dari panas dunia abadi... amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan