Rabu, 11 Januari 2012

~ Andai 'Dia' tahu... ~



Andainya 'dia' tahu,
dalam hati ini,
Ada naluri untuk di sayangi,
Ada rasa untuk di beri perhatian,
Ada rasa untuk di dengari keluh kesahnya,
Ada waktu-waktu minta di temani kesedihannya,

Andainya 'dia' tahu,
Rajuk aku minta dipujuk,
Marah aku perlu didekati,
Sedih aku perlu didengari,
Gembiranya aku ingin dikongsi,

Andainya 'dia' tahu,
Disebalik seribu satu rasa itu,
Ada sekeping hati nan lembut,
Bukan untuk ditatang bagai minyak yang penuh,
Bukan jua untuk dimanjai,
Hanya perlukan sedikit perhatian,
Agar rasa kasih itu terasa wujud,
walaupun saat berjauhan,

Kerana andainya 'dia' tahu,
Hati ini akan sentiasa bertanya,
Wujudkah cinta itu dihati 'dia'??..,
Bila saat jauh tanpa perkhabaran,
Sebagaimana mekarnya cinta itu,
Tetap dihati aku,
Biarpun berkali ombak menghempas,
Takkan sesekali pantai itu berubah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan