Ahad, 13 Mei 2012

~pEnAt sUnGgUh~

Hari ini saya penat. Sangat penat. Penat fizikal. Penat emosi. Penat jiwa. Penat fikiran. Penat otak. Penat hati. Semua la penat.

Saya penat.

Kadang-kadang  rasa nak lari je.. Lari jauh-jauh. Takde sape pon yang boleh kejar.

Kadang-kadang rasa nak jerit je.. Jerit sekuat hati. Biar semua orang dengar.

Kadang-kadang saya rasa nak terjun je... Terjun dari gunung masuk gaung. Biar dunia terasa gegar.

Kadang-kadang saya rasa nak marah je.. Tengking semua kat sekeliling. Sebab saya dah hilang sabar.

Tapi saya tahu, itu bukan caranya. Takkan selesai masalah punya. Tambah lagi ada.

Alangkah malunya saya untuk rasa penat. Layakkah...? Cukup syaratkah saya nak rasa penat nie...?? Haih...

Nasib baik ada 'keluarga.' Dalam penat-penat saya tadi, terasa hilang lelah dan sakit kepala, tengok semua orang gembira. Makan sama-sama. Gelak sama-sama. Duduk berbincang sama-sama. Hilang terus penat di dada. Saya gembira! Saya suka! =)

Ya Tuhan, terima kasih buat segalanya...



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan