Isnin, 7 Mac 2011

~Bagaikan Mimpi..~


Sabtu..2.22pm..5 mac 2011..


A : Salam..sori gnggu..bz ke?ermm..nk jmpe boley x??kalo x ley..xpe.. =D
AG : Wslm..nk jmpe ble?
A : erm..buleh ke?kalo esok..fri x?
AG : Leh je..sok kul bape dn dimana?
A : ktne tu?
AG : kt Kuantan..HTAA..ada urusan cket..
A : Owhh..tu sudah bgus..meh la dtg cni...
AG : erm..segan r..huhu
A : Kalo segan..sok jmpe kt tmpt len la..
AG : He..sok tu agak2 kul bpe?
A : Ikut la..sok mmg fri...
AG : Ok..nnti bgtau smule..

Ahad..Nelayan...9.30p.m..06 Mac 2011..

AG : smpai da..
A : dgn sape?
AG : membe..kdai nelayan yg 1st
A : xde pon..
AG : Ada dpn tv..
A : ramainyer..segan la..
AG : Lorh..dtg je la..
A : xpe la..ramai sgt..balik dulu la..
AG : La..dtg la..
A : ermm..xpe la..ade blkg kete nie...tinggal brg kt cni je la..kt atas kete GEN2
warna kelabu..plat nombor CCR....
AG : eh..dtg la..da smbung meja..
A : xpe la..nk blik da..meh dtg cni jap..amek brg..

TUP-TUP MUNCUL DEPAN MATA..TERKEDU JAP..HAHA


~malam semalam~

Aku melihat satu fenomena yg hampir aku lupakan dn x pernah aku jangkakan ia akn berulang...bagaikn mimpi..'Dia' da kembali seperti 'dia'..setelah begitu lama aku kehilangnnya..suara,gaya,gelak ketawa dan segala2nya..apakah benar atau hnya sekadar lakonan utk mengaburi mata2 yg melihat?..Aku tidak tahu apa kesudahannya..aku keliru..dan masih disini..menilai apa yg telah berlaku...namun tidak ku temui jwpnnya..arrgghhhh....

Firman Allah dalam surah az-Zukhruf ayat 67 yang bermaksud ;

"Teman-teman karib pada hari itu, saling bermusuhan satu sama lain, kecuali mereka yang bertaqwa...


Ku bersyukur pada-Nya...Dipertemukan insan sepertimu...
Sefikrah menuju redha-Nya…
Walau jauh di sana...Aku yakin..Aku pasti dirimu juga yakin...Kita berada di medan yang sama...kita punya rasa yang sama...Kita punya matlamat yang sama...
Andai.. pertemuan ini hanya sekali. Ku mohon agar.. Allah pertemukan kita di sana…
kerana jalan ini, KITA LALUI BERSAMA...

Tidak berlakunya sesuatu itu dengan sia2...
Husnu zhon with Allah~

Mekar ingatan melayang buat insan-insan yang kusayangi… saat rindu kian mengasak jiwa...
Benarlah, jika dikatakan embun pagi itu suci, suci lagi ukhwah yang dihulurkan..
TERIMA KASIH..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan