Sabtu, 10 Disember 2011

~Aku masih ingat....( 10 DIS 2011 )..T___T

~Hari ini 10 DIS 2011..genap 2 thn ibuku 'berhijrah' ke alam lain..kehilangan ibu bererti kehilangan separuh dari keindahan dan nikmat dunia..anak2lah yang harus 'menyara' ibubapa di 'alam sana' dgn doa dan amal soleh...moga2 bertemu kmbali di syurga yg abadi..



Disaat Rindu..Mata Ini Tercari-cari Wajah Itu..Walau Terpisah Beribu Batu..Walau tak dpat ku tatap wjhmu..Walau tak dpt ku lihat Senyumanmu..Walau tak dapat ku merasai hangatnya pelukanmu..Namun..Doa Buatmu Tetap Ku Kirimkan..T__T.

Aku masih ingat.....dan akan terus ingat...sehingga akhir hayat...dulu mak banyak menderita..
aku masih ingat..dulu mak banyak menangis..aku masih ingat..dulu mak banyak berkorban apa saja..

aku masih ingat..dulu mak berbalut ketabahan..membesarkan aku mengenal kemanusiaan..
aku masih ingat..dulu mak , berlantaikan semangat..mengasuh aku menjadi insan beriman..

aku masih ingat..dulu mak berdinding kegigihan..mendidik aku menjadi anak yang bertuah...
aku masih ingat..dulu mak merumahkan setia..memelihara aku dengan kasih sayang
menjadi manusia berguna

aku masih ingat….aku masih ingat….tak kan mudah aku lupa..kerana jasamu tak terbalas semuanya..kerana tak terenang sepenuhnya di laut budimu...

mak...
Setelah kau tiada..Kenangan manis bersamamu sering muncul..
Keheningan malam begini sering menggamit..
Belai kasih dan ukiran senyummu...

mak...
Setiap kesusahan hidup insan yang ku lihat..Aku sering membayangkan
Itulah pengalamanmu..

Melahir dan membesarkan 6 orang anak-anakmu..Sudah cukup menyiksakan...
Tetapi menerima dugaan dari karenah anak-anakmu..Jauh lebih berat dari itu..

mak...
Sewaktu hayatmu dulu..Telah ku cuba semampuku untuk membahagiakanmu..Dan waktu itu aku kira cukup memadai dengan kemampuanku..Waktu itu aku kira, ia cukup untuk membalas jasamu..

Tapi kini..
Seringku rasakan..Bahawa aku tidak pernah berbakti..Sama sekali untukmu..Tidak cukup dan tidak mungkin akan cukup sama sekali..Untuk membalas pengorbananmu..

mak...
Ampunkanlah aku..Jika pernah mengecewakanmu..Halalkanlah setiap titis air susumu..
Yang kau beri untuk menghidupkan aku..Halalkan setiap titis keringat pengorbananmu..
Sepanjang hayatmu..Untuk membahagiakan ku

Ya Tuhan...
Ampunilah segala dosa mak..Janganlah kau siksa dia..Kau rahmatilah, kau kasihilah dia
Sepertimana ia mengasihi aku sejak kecil...

Aku rasakan hidup ini singkat sekali..Ingin ku sambung amal dan bakti mu...Untuk membahagiakan insan seperti mu...Insan yang bernama makk........

Al-fatihah buatmu mak....
Al-Fatihah... T______T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan