Sabtu, 17 Disember 2011

~Selamanya hati takkan sempurna~

****************************

Jika kita telah bertemu dengan seorang INSAN..yang kita pasti boleh membawa KEBAIKAN kepada diri kita..MENYAYANGI... MENGASIHI... dan MENCINTAI...mengapa kita berlengah lagi?..Cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain..Terlalu mengejar KESEMPURNAAN..
Kelak dia akan BERJAUH HATI dan kita akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain..


Kita juga yg akan MENYESAL dan tidak ada gunanya lagi kerana dia telah menemui cinta sejatinya yg jauh lebih baik dari kita..dan ketika itu TIADA LAGI ruang dalam hatinya buat kita…T____T


Oleh itu janganlah kita terlalu mengejar KESEMPURNAAN kerana ia bukanlah faktor utama KEBAHAGIAAN yang sempurna, sedangkan jika kita boleh memaafkan KEKHILAFAN orang yang kita sayangi dan akur dengan KELEMAHANNYA sebagai manusia biasa serta BERSYUKUR dengan apa yang kita sudah MILIKI... kita akan BAHAGIA, BAHAGIA dan terus BAHAGIA... itu lebih BERMAKNA !


Kita juga tidak sempurna jadi mengapa harapkan insan yg sempurna sedang hakikatnya tiada insan yg sempurna dalam dunia ini..setiap yg bernama manusia itu punyai kelemahan..mengapa tidak kita bersama atasi kelemahan itu dan memberi peluang kepadanya berubah..dan kita juga harus bersama berubah ke arah KEBAIKAN..
itulah PASANGAN..
saling lengkap-melengkapi..



Apa yg utama ialah mencintai ILAHI..dgn mencintai ilahi..pasti ALLAH akan temui kita dgn seseorang yg mencintai-NYA..Mencari yg sempurna..SEMPURNAKAH DIRI KITA.....?? tepuk dada tanyalah IMAN...^_^


Seharusnya kita bersyukur kerana menemui insan yg ikhlas menyayangi dan menyintai diri ini dengan ikhlas setulus hati..apa yang pasti kita semua mengharapkan sebuah cinta yg berlandaskan keimanan..Cinta yang membuat kita dan dia semakin dekat pada-NYA..Bersyukur diatas segalanya ya ALLAH diatas segala kebahgiaan yg diberikan..
Hargailah KEKURANGANnya utk MENGGAPAI bahagia dan CINTAI lah dia dengan segala kekurangannya untuk menggapai REDHANYA …



Mood: Moga bermanfaat buat buat semua..dan awak juga. .. aamiin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan