Ahad, 25 Mac 2012

~Hakikatnya Allah Sayang~



Saya pun,
ada benda saya mahu, Allah tidak beri...
Saya pun,
ada benda yang saya inginkan keadilan, saya tidak perolehi...

Saya juga dicerca,
dan tiada pula yang mohon kemaafan dan menebus salah.
Saya juga difitnah,
dan tiada pula yang mohon kemaafan membersihkan tanggapan yang salah...

Memanglah saya bukan orang yang baik di mata kalian,
saya hanya mampu berpesan pada diri saya: "Sabarlah, Yakinlah."
Tetapi janganlah menyangka saya tidak memahami dan membiarkan,
apa yang kalian lakukan…

Kalaulah kalian tahu apa yang saya hadapi,
apa yang saya minta dan Allah tidak beri,
pasti kalian takkan lakukn sebegini…
Kerana ujian ini adalah mehnah dunia...

Tetapi saya masih sabar dan percaya...
terus berusaha dan berusaha…
Dan tak mungkin saya
memilih untuk berputus asa?

Jangan mudah melafaz:
"Allah sudah tidak sayangkan kita."

Apakah kalian tahu akan luas kasih sayangNya?...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan