Rabu, 13 Jun 2012

Ya Allah.. :'(

Ya Allah, Tuhanku Yang Satu. Andai ini kata-kata terakhirku.

Ya Allah Tuhanku, kalaulah Engkau mentakdirkan dosa itu busuk dan pahala itu wangi, nescaya semua makhluk akan menjauhi aku. Lantaran tidak tahan dengan busuk dosa yang aku kandung. Tiada pula wangi pahala yang aku tanggung.

Ya Allah Tuhanku, yang tidak pernah memandang hamba dengan pandangan hina selagi hamba itu tidak menduakanNya. Aku kembali kepadaMu dalam hal keadaan dosa-dosaku yang bernanah membusung.

Ya Allah Tuhanku, yang telah mengurniakan bagi hamba sekeping hati. Yang fitrahnya menyukai barang makruf dan kebaikan. Sejauh mana mungkar dan keburukan yang disukainya, tetap berdenyut di dalamnya nadi yang mahukan jernih dan bersihnya fitrah hamba untuk kembali kepadaMu.

Ya Allah Tuhanku, aku lemah maka aku perlukan kekuatan daripadaMu. Aku jahil maka aku perlukan hikmah kebijaksanaan daripadaMu. Aku hina maka pandanglah aku dengan kacamata rahmatMu agar aku bisa gagah menjadi mulia di mataMu. Aku miskin, maka kayakanlah aku dengan tawaduk dan kerendahan hati untuk menghadapMu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan