Rabu, 21 Julai 2010

~ Demam..ada hikmahnya...~

Muhasabah seketika..
Sahabat saya pernah berkata sewaktu saya mendoakannya cepat sembuh...
“tak apalah, sakit sikit tapi sudah minta segera disembuhkan. Selama ni nikmat sihat jarang pula disyukuri”
Saya insaf. Hanya sakit sedikit sekarang. Tapi mohon pada Tuhan agar segera disembuhkan. Selama ini, nikmat sihat tidak pula disyukuri. Subhanallah.

Kali ini saya terfikir...ia benar-benar memberikan hikmah yang besar kepada saya.
Nikmat sihat, tidak saya syukuri. Bila sakit mula terkejar-kejar menyebut ‘Allah’
Dan…
Adakah ini tanda Allah memberi peringatan kepada saya bahawa mati ini sudah dekat?
“pergi tak kembali”

Bimbang…
Amalan di takuk yang lama. Tidak meningkat. Makin berkurang. Ikhlas, saya tidak bersedia menghadapi sebuah kematian. Amalan saya…?
Andai… esok bukan milik saya…
Saya mohon… sahabat-sahabat.
Ampunkan segala kesalahan saya sama ada sengaja atau tidak.
Halalkan apa yang sudah saya terima.
Bimbang.. esok belum tentu ada untuk kita.
“if tomorrow never comes”

******

Tiada ulasan:

Catat Ulasan