Jumaat, 17 September 2010

~ Rahmat di sebalik ujian~

Perasaan apakah ini…?
Aku benci untuk ada perasaan sebegini. Tidakkk!!!

Tapi.. benci lagi aku pada kawan makan kawan.

Sekarang...Time to see..siapa kawan, siapa lawan. Siapa ada, siapa takdak, siapa senang, siapa susah. Kan?

Kenapa ya tiba2 aku cakap hal ni. Huuhh..malas nak bagitahu.

Lucu betul dengan manusia...sedih pun ye jgk..Alasan yang tak logik. Tapi lagi sakit ati dengan sikap korang...tuduh-tuduh xde bukti..apa nie?????
Oh..rupanya aku sedar..
Dan aku perlu tahu………itu sebahagian ujian..ade rahmat yang tersembunyi..

Berhati2lah dengan semua makhluk.
Berharaplah pada Allah yang satu. Tiada dua. Tidak mengecewakan.


Kata seorang sahabat,

Jika ditakdirkan aku begitu, Mungkin ini juga pernah terangkum dalam doa aku yang kini baru dimakbulkan..

Jika aku tiada pilihan untuk memilih, yakinlah pada Allah jua segala pengharapan..

Jika aku berasa disisihkan yakinlah bahawa aku adalah insan pilihan yang diuji sedemikian..


Tidak berlakunya sesuatu itu dengan sia-sia...
Husnu zhon with Allah~

***

Oi sekalian manusia, jangan main2 dengan aku ea…aku bukan insan yang lemah..So, don’t play2 with me aa…

Kalau setakat nak uji kesabaran aku di mana… just wait n see… kesabaran aku tidak berpenghujung. Amin..

Kalau setakat nak tengok sejauh mana aku mampu bertahan.. relax dulu. Just want to say.. that I’m mujahidah. I’m strongest one...Insya Allah..

-end of post-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan