Selasa, 7 September 2010

~Maafkan Aku..~

Aku tidak pandai menegur yang silap..
Aku tidak bijak menasihati yang lalai..
Aku tidak bisa mencegah yang mungkar..
Aku juga tidak mampu menjadi yang terbaik..
Aku cuma tahu terjah saja!

Di sebabkan itu,
Ada jiwa yang sakit kerana teguranku...
Ada hati yang parah kerana nasihatku...
Ada mata yang menangis kerana terjahanku..
Ada perasaan yang terluka kerana tindakanku..
Maafkan aku..

Aku tidak pandai menyusun kata yang melembutkan hati..
Aku tidak bijak menulis kalam yang menyedapkan mata..
Aku tidak bisa memujuk dengan tindakanku..
Maafkan aku..

Kadang-kadang aku terlalu mengharapkan kesempurnaan..
tanpa memikirkan kekurangan yang ada padaku...

Sakitmu,

Parahmu,

Tangismu,

Biar aku tanggung !

Aku cuma minta kamu jangan menilai aku..
Hentikan menilai aku!
Aku khuatir nilaian buruk kamu sama dengan nilaian ALLAH terhadapku,
Aku lebih khuatir nilaian baik kamu tidak sama dengan nilaian ALLAH terhadapku,


Ku mohon,
Tegurlah aku jika aku mulai sombong..
Tegurlah aku jika aku mulai angkuh..
Tegurlah aku jika aku mulai salah...
kerana..
Aku masih sangat perlukan seseorang seperti KAMU..
Hari ini..
Esok..
dan Selamanya..

Ku mohon..
Jangan menilai aku sebaliknya doakan aku.

Doakan aku dan maafkan aku...




~ 28 RAMADHAN 1431H
07 September 2010
Selasa, 15.20 p.mص

Tiada ulasan:

Catat Ulasan