Selasa, 13 September 2011

~Sungguh..aku rindu..~

Rindu itu bertandang lagi
bersama sejuta kenangan nan indah di hati
ingin ku lepas rindu itu bersama angin lalu
namun baru sebentar ia pergi
ia menerjah kembali


ya Allah..
kuatkan aku dari rindu ini
walaupun kehadirannya sedetik cuma
namun ia cukup menyiksa
hatiku kian resah
langkahku semakin payah
rinduku pada kenangan lalu
berdarah di jiwaku


kuatkan aku ya Allah
kuatkan aku dari rindu yang tidak halal ini
rindu yang bisa merosak dan melalai jiwa
saat aku terleka
rindu itu datang menyapa
datangnya menggoyah hati
bersama titisan air mata ku buang rindu itu pergi


ya Allah...
teguhkan langkahku menuju jalan-Mu
janganlah pernah Engkau palingkan hatiku
setelah sinar hidayahMu Kau beri padaku
sesungguhnya aku sangat rindu
rindu pada keredhaan dan keampunanMu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan