Khamis, 21 Oktober 2010

~SyuKuR AtAs SeGaLa CiNta~

Saya menanti masa untuk pulang keesokan harinya.. Sambil-sambil itu.. ini ialah coretan saya di saat ini. Saya melayangkan memori… dan melakarkan apa yang saya rasai..

***

Abah..Kakak.Abang..Adik2..anak saudara...sesekali kelibat arwah mak muncul..isk3..rindu mak..

Hidup saya terisi dengan kasih sayang.
Alhamdulillah ya Allah~ nikmat cinta yang tidak terhingga. Mereka memberi cinta tanpa syarat!

***

Saya dikelilingi mereka yang saya sayangi dan disayangi. Ini adalah anugerah-Mu Tuhan!

Namun,di usia begini kebelakangan ini.. lumrahnya, pasti dalam proses membina keluarga. Dan ramai juga yang sering bertanyakan kepada saya “bila nak dirikan masjid” dan risikan demi risikan dari kawan-kawan juga saya terima untuk tahu.. di hati saya, siapa dia?

Erm..mengeluh panjang.

Entahlah, semakin lama semakin lemas dengan soalan ini.
Bagaikan serik untuk bercakap tentangnya.
Dan semestinya saya tidak punya jawapan untuk itu.
Dan saya tidak mahu menjawabnya.
Noktah.

Mahu sahaja bercakap dengan mereka “cukuplah, tak payah tanya tentang hal ni lagi”
Huh~ yang pasti, tidak boleh. Kerana itu hak mereka bila mereka persoalkan.

“Hurm. No comment. Entah esok, entahkan tidak. Urusan-Nya”

Saya juga terima usikan daripada sahabat-sahabat dan anak-anak didik saya.. tentang isu ‘berpunya’. Ai..nakal betul mereka..entah dari mana didengarinya berita-berita palsu ini.

***

Dan jawapan saya setakat ini..

Yang mendatang akan didatangi. Bila tiba masanya.
Sekarang. Kita mungkin telah ditemukan dengan orang yang salah. Bukan kerana Allah tidak menyayangi kita. Tapi kerana kasih-Nya, Dia mahu kita hargai setiap detik yang kita ada…

“Memang Allah sengaja..
Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah
Supaya kita sedar bahawa Allah Maha Pemurah dan Penyayang
...Kerana mengingatkan kita bahawa..
dia bukanlah pilihan terbaik untuk kita dan kehidupan kita pada masa hadapan..
Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah..
supaya kita faham bahawa Allah yg terbaik utk kita....”

Hari ini. Biarlah saya membawa diri saya ke daerah sepi ini. Menguatkan pergantungan kepada yang Maha Esa, kerana jodoh saya ditangan-Nya. Pertemuan kami sudah dirancang. Pilihan baik atau buruk cara pertemuan. Adalah di tangan kami. Kami?? Siapa kami? Hehe..

Hari ini. Biarlah saya mengusung rindu kepada sebuah penantian. Suatu hari, akan tiba.. Right time, right person! Dan jika tiada di alam fana ini. Semoga di sana dia sedia menanti. Amin!

"kita semua punya cinta.. berilah pada penganugerah cinta. iaitu Allah. cinta sepenuh hati..kemudian berilah pada yang hak... itu pasti"

Yang pasti. Jujur dari hati. Mahu berbicara dengan suami begini..

“Dan akhirnya pada saat ini. Kalau ini kiranya jawapan pada segala doa. Inilah masa yang sesuai. Lillah~ kerana Allah kita dipertemukan dan kerana-Nya juga kita akan dipisahkan. Tiada apa yang mampu saya berikan melainkan harga sebuah kesetiaan hingga ke syurga. Kerana Allah.. jalan ini akan terus mekar bersamamu”



Wah2…sudah jiwang..haha~ dah2.. stop! Nanti ramai yang terkejut bila saya berbicara tentang hal ini. (so, jangan gelak ye!)

buat mereka di luar sana.. usah resah, jangan gundah..andai belum berpunya..tapi yakinlah.. yang mendatang akan didatangi..pada masa yang sesuai..bila sudah takdir...
sekarang.. berbahagialah denga segala cinta yang ada.. syukurilah.. keluarga dan sahabat2... mereka berhak disayangi.. syukurilah..
“perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik”

Ini janji Allah. Jadi? Yakinlah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan