Khamis, 28 Oktober 2010

~Ukhuwwah....~Lillah...~

Bila sebut pasal ukhuwwah.
Yang aku faham..ialah… suka duka bersama.
Tidak meninggalkan dan tidak ditinggalkan.

Dan setiap ukhuwwah itu..akan diuji. Dan disinilah perlunya ‘lillah’
Ukhuwwah fillah.
Means.. for Allah only.

saling menyayangi keranaNya, saling memberi keranaNya, menegur walau ia menyakitkan, menerima walaupun ianya sukar.
Kerana Allah.

Senang untuk sms sahabat2 kita.. ckp tentang ukhuwwah fillah. Tapi berapa ramai sanggup buktikan?

Bila seorang sahabat kita diuji.. atau kita sendiri diuji..itu bermaksud, kita semua terlibat sama. Dan jika kita terseret secara tidak sengaja.. itulah harga yang perlu dibayar~ kerana kesetiaan kita kepada ukhuwwah.

Dan aku sendiri pernah berjanji.
“dia tidak meninggalkanku ketika aku parah dahulu..Alhamdulillah..begitu juga aku.. Jadi, atas alasan apa perlu aku abaikannya?”




Kemudian.. aku mahu kasihinya lebih dari diriku sendiri. Kerana di situ adanya halawatul iman. Dan aku mahu menyayangi dan bertemunya hanya keranaNya agar kami bisa bersama di syurga nanti dengan naungan syafaatNya~

do we? Lillah? insyaAllah!

untuk mereka yang pernah hadir bersama2 di jalan ini..

Dan kini aku parah lagi..dimana dia???..aku pun tak pasti..masih adakah lagi Ukhuwwah antara kami..dimanakah ukhuwwah lillahi Taala yg selalu diungkapkan???Hanya Allah yang Maha Mengetahui sesuatu yg tlh direncanakan untukku..think positif... =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan