Isnin, 18 Oktober 2010

~Ya Allah..Perkenankan Doaku ini..~

Wahai tuhan,
Ku tak layak ke syurgamu..
namun tak pula aku sanggup ke neraka mu..
Ampunkan dosaku
terimalah taubatku..
sesungguhnya Engkaulah pengampun
dosa-dosa besar..

Ya Allah..
Aku memohon kepadamu untuk mendapat rahmat dari sisiMu untuk membimbing kalbuku..
aku memohon untuk mendapat rahmat disisimu untuk mengatur hal2 yang belum teratur,
menolak godaan,
memperbaiki hubunganku,
memelihara agamaku,
menjaga niatku yang tidak kelihatan,
mengangkat dan mensucikan amalanku yang kelihatan,
mencemerlangkan wajahku,
memberi petunjuk kepadaku untuk melangkah ke jalan yang lurus,
memenuhi hajatku,
menjaga daku dari segala kejahatan..

Ya Allah..
Sesungguhnya aku pohonkan keimanan yg tulus ikhlas melimpahi seluruh hatiku..
aku pohon juga keyakinan yang benar..
sehingga aku mengetahui bahawa tidak akan mengenai diriku oleh sesuatu musibah kecuali apa yang telah engkau tentukan kepadaku..
jadikanlah aku redha menerima segala ketentuan..

Ya Allah..
Aku pohonkan keimanan yang jujur..
keyakinan yang tidak kufur lagi kemudiannya..
aku juga pohon rahmatmu yang dpt menampung kemulian anugerah rahmatMu di dunia dan di akhirat..

Ya Allah..
Aku pohonkan kemenangan ketika menemuiMu
ketabahan hati menerima keputusanMu..
aku pohonkan dariMu tempat kedudukan para syuhada'
dan kehidupan orang-orang yang bahagia
dan mendapat pertolongan untuk menghadapi musuh
dan menyertai para nabiMu..

Ya Allah..
KepadaMu lah aku menempatkan hajatku..
meskipun lemah buah fikiranku..
dan singkat amalku..
namun aku amat berhajat kepada rahmatMu..
oleh kerana itu aku mohon kepada Mu Wahai pengadil segala perkara,
penyembuh segala hati,
sebagaimana Engkau telah menyelamatkan aku dari amuk tengah samudera lautan..
semoga Kau selamatkanlah aku dari hukuman seksa api neraka..
huru hara fitnah kubur,
dan godaan-godaan terkutuk yang menghancurkan..


Ya Allah
Dimana buah fikiranku amat lemah,
dan amal-amal perbuatanku sangat jauh dari sempurna,
niat serta cita-citaku tidak mampu berbuat kebajikan yang pernah Engkau janjikan kepada seseorang dari hambaMu
atau sesuatu kebajikan yang pernah
Engkau anugerahkan kepada seseorang dari makhlukMu..
Aku berdoa dan tetap memohon perlindungan dan kekuatan dariMu..
Engkaulah Tuhan,
penguasa seluruh alam..

Ya Allah..
Jadikanlah kami orang yang menunjukkan dan mendapat petunjuk..
tidak sesat dan menyesatkan
bersedia memerangi segala musuhMu
hidup damai dengan segala kekasihMu..
kami akan terus mencintai
siapa yang Engkau cintai
dan memusuhi siapa yang Engkau musuhi..
iaitu makhluk-makhluk yang menentangMu..

Ya Allah..
Inilah doa permohonanku
terserahlah kepadamu untuk memperkenankan..
inilah yang terkuasa olehku
hanya kepadaMu lah terletak harapanku..

Sesungguhnya kami hanyalah kepunyaan Allah..
dan kepadaMu jualah kami akan kembali..


"Allahumma inni as'aluka ridhaka wal jannah..amin ya rabbal a'lamin"




Tiada ulasan:

Catat Ulasan